Architecten in Culturele Belevenissen


Waarom zoekt u

de creatieve vonk niet in de cultuursector?

CULTUUR

Waarom cultuur als communicatiedrager?

 

U hanteert een, voor de doelgroepen, niet commercieel ‘communicatiekanaal’ om uw boodschap te brengen.


U wint aan geloofwaardigheid, authenticiteit, echtheid, ...


U kan uw brand transformeren - verpersoonlijken - en beleveniswaardig maken.


Uw doelgroepen vragen naar verrijkende en opwindende belevenissen.


En ... dat hangt van uw doelstellingen af!

De Meerwaarde van Cultuur

 


De culturele wereld heeft een groot en verscheiden aanbod aan originele ideeën, beelden en projecten.


De communicatie met het juiste cultuurproject maakt een veelheid aan inhoudelijke communicatie mogelijk. Authentiek, jong, dynamisch, stijlvol, geëngageerd, verfrissend, vernieuwend, ... .


Dankzij de juiste (cultuur)tool kan u uw communicatie aan uw doelstelling laten beantwoorden.




‘Echtheid’ is de belangrijkste meerwaarde

van een culturele beleving.

 


Kunst en cultuur gebruiken als communicatiedrager

Dit sluit aan bij wat Gilmore en Pine II catalogeren als ‘invloedrijke authenticiteit = betekenis verlenen’ en ook als ‘referentiële authenticiteit = verwijs respectvol naar wat echt is’.

 

Invloedrijke en referentiële authenticiteit komt voort uit de vraag van de mensen of het aanbod hen in positieve zin kan veranderen. In hoeverre het aanbod een hoger doel dient en of ze er zelf hun emotionele identiteit kunnen mee ondersteunen.

 

De link naar kunst en cultuur, de directe esthetische beleving, zal de echtheid/authenticiteit, centraal stellen.

 

Kortom, cultuur is een ideale communicatietool om positieve relaties te genereren en uw boodschap tot bij uw verschillende doelgroepen te brengen.

Cultuur vormt een goede communicatiedrager voor nieuwe belevingen of authenticiteit.

Cultuur in uw beleveniskader.

 

Er zijn een aantal grote voordelen aan de connectie met

cultuur om uw boodschap door te geven naar uw doelgroep:

 

- Vooreerst is er het positieve imago dat uitgaat van een bedrijf

dat gelinkt wordt met cultuur.

 

- Klanten bewegen zich in veel verschillende (doel)groepen waardoor ze moeilijk te bereiken zijn. Via een cultuurbelevenis kan u ze toch makkelijker bij elkaar brengen en uw boodschap doorgeven. 

 

- De esthetische meerwaarde van de cultuurinbreng wordt ook toegekend aan het bedrijf of merk, mits er een geloofwaardige relatie is.

 

- De belevenis van een cultureel event heeft steeds een amusementswaarde en/of een lerende inhoud. Twee van de vier types belevenisdomeinen zoals omschreven door Pine II & Gillmore en misschien wel de belangrijkste om de link te maken tussen uw boodschap en de doelgroep.

 


CONTACT

Schaapherderstraat 10

9032 Gent

info@culturedots.be

CultureDots


Architecten in Culturele Belevenissen



We ontwerpen belevenissen voor bedrijven/merken waarbij we kunst en cultuur gebruiken als communicatietool om hun communicatiedoelstellingen te realiseren.


© Copyright 2017. All Rights Reserved.

  Tel: +32 (0)9 329 79 36